Katedra Stranih Jezika | Tel.: 031.205.555 | E-mail: info@edunova.hr
Svaki novi upisni rok podsjeti nas na naše prijašnje polaznike, te zgode i nezgode koje smo prošli s njima. Uvijek ih se rado sjetimo, često nas obiđu, a s velikom većinom s vremena na vrijeme popijemo i piće.
Ovoga smo puta uz kavu razgovarali s našim dragim polaznikom Marijanom Matasovićem, čiji je završni rad na temu Bajadere ostavio bez teksta čak i one koji slatko uopće ne vole.
Upitali smo Marijana što ga je potaknulo da upiše edukaciju Internetski marketing i brendiranje u Edunovi.
“Internet je izmijenio čitav svijet te način na koji živimo i radimo. On je ravan izumu Gutenbergova tiskarskog stroja, koji je omogućio dostupnost znanja. Slijedom toga, internetski marketing i brendiranje za mene su osnova svakog ozbiljnijeg posla na webu. Neizostavni su ako imate web stranicu, ako želite sebe ili druge promovirati i upoznati javnost s time da postojite i stvarate. Internetski marketing i brendiranje sastoje se od pisanja, kreiranja i prezentiranja. Bez obzira čime se bavite ili se namjeravate baviti na webu, prije ili kasnije doći ćete do potrebe za promocijom sadržaja. A kako to učiniti, objasnit će vam edukacija Internetski marketing i brendiranje u Edunovi, koju sam odabrao jer je predstavljala investiciju u moj profesionalni razvoj i napredak.”
Moramo priznati da ni sami nismo bili dovoljno hrabri poistovjetiti važnost izuma tiskarskog stroja s internetskim marketingom i brendiranjem, no kad dolazi iz usta naših polaznika, kako ne bismo vjerovali?
Kako ste doživjeli samu edukaciju – sadržaj, predavanja i praktične zadatke?
Kad sam čuo da ću u više navrata morati prezentirati svoj rad (domaće zadaće) te posebno grafički oblikovati zadatke koji će postati dio mojega završnog rada, bit ću iskren — uplašio sam se. Rekao sam u sebi: „Što mi je ovo trebalo?!“ Mene grafika ne zanima, prezentacija još manje. No prvotnu zabrinutost zamijenili su optimizam i želja da usvojim vještine koje su iznimno bitne. Kao posljedicu toga danas redovito koristim grafički alat Canva. 😉 Predavanja su bila dobro pripremljena i jasna. Improvizacije nije bilo. Bio je to, kako se kaže, spoj teorije i praktičnog rada. Odlična online komunikacija sa svima — mentoricom i ostalim sudionicima — stvorila je sadržajnu i opuštenu atmosferu. Vjerovali ili ne, veselio sam se predavanjima i online „susretima“. Predavanja su uvijek imala nastavak u domaćoj zadaći, što nam je omogućilo da provjerimo svoje znanje i u radu isprobamo ono što smo usvojili. U samom početku nisam shvaćao zašto su nam potrebni određeni sadržaji, ali kako je vrijeme odmicalo, sve je došlo na svoje mjesto.
Uvijek nam je drago čuti da je atmosfera bila poticajna i prijateljska, čime se Edunova rado ponosi. Smatramo da je atmosfera, osim naravno stručnosti, glavna stavka za kvalitetno stjecanje znanja i vještina.
O.K., to je bilo o edukaciji, ali kako biste opisali svoju mentoricu i podršku koju ste dobivali tijekom trajanja programa?
Iznimno dobar komunikator, stručna i vrlo pristupačna. Iznimno strpljiva osoba, uvijek otvorena za pitanja. Kad ne bismo znali što učiniti, pružila bi nam jasan savjet nakon kojeg bi sve krenulo u dobrom smjeru. Sjećam se da prvu domaću zadaću jednostavno nisam znao kako grafički oblikovati. Napisati nije bio problem, ali prezentacija jest bila problem. Tada sam osjetio koliko joj je doista stalo da svaki polaznik razumije gradivo i napreduje. To mi je bila dodatna motivacija da završim edukaciju.
A sad malo o nama… Kakav je bio vaš dojam o Edunovi kao ustanovi za obrazovanje odraslih (organizacija, komunikacija, atmosfera)?
Imao sam u početku problema s dokumentima koje je trebalo priložiti za dobivanje vaučera za besplatno obrazovanje. No strpljenje osoblja u Edunovi bilo je veliko i pozitivno. Komunikacija je bila ugodna, informacije jasne i pravovremene, rokovi poštovani, a tehnička logistika besprijekorna (kod online predavanja). Edunovu sam doživio kao ozbiljnu, pouzdanu i prijateljski orijentiranu ustanovu kojoj se s povjerenjem može obratiti svatko tko želi ulagati u svoje znanje.
Hvala, Marijane, na lijepim riječima! Shvatili smo da vam je ova edukacija ostavila dobar dojam, ali sad malo o praktičnosti. Što vam je ova edukacija konkretno donijela – u poslu, znanju ili osobnom razvoju?
Donijela mi je sigurnost u području primjene internetskog marketinga i brendiranja. Znam kome i kako se obraćati na webu, zašto to činim te na koji način privući publiku i potencijalne kupce ili pratitelje. Edukacija me, vjerovali ili ne, izmijenila i otvorila mi posve novi pogled na internet. Najvažnije, otvorila mi je oči za vlastite mogućnosti, ali i za brojne prilike koje digitalni prostor nudi, te mi je dala snagu da ih iskoristim. To je bila jedna od najboljih odluka koje sam ikada donio.
Biste li preporučili edukaciju drugima i, ako da, kome smatrate da bi bila najviše korisna?
Iako mnogi govore da je ovakav tip edukacije prvenstveno za vlasnike malih i srednjih poduzeća, obrtnike i freelancere koji žele sami voditi marketing svojega posla i dosegnuti širu publiku, to nije posve točno. Ona je namijenjena puno širem krugu ljudi. Kad bih mogao vratiti sat vlastitog života i krenuti iznova, jedna od grana kojom bih se bavio bila bi vezana uz internet, upravo internetski marketing i brendiranje. Zašto? Jer je to sama OSNOVA WEBA. Mreža svih mreža u idućim godinama i desetljećima bit će još prisutnija u našim životima, a potreba za ljudima koji poznaju njezin način funkcioniranja i promocije bit će sve veća. Ljudi to još ne shvaćaju, ali kako vrijeme bude odmicalo, bit će toga sve svjesniji. Budimo iskreni i otvoreni: edukacija iz internetskog marketinga i brendiranja pruža temelje i praktično iskustvo ZA POČETAK. To je vrh ledene sante koji vi morate nastaviti istraživati, naravno, ako imate želju. Motivacija, želja i upornost izmijenit će vaš život.
I za kraj, što biste poručili budućim polaznicima ove edukacije u Edunovi?
Za početak, krenite razmišljati koji proizvod, uslugu ili nešto čime se bavite amaterski ili profesionalno želite promovirati. Odaberite nešto što volite ili o čemu sanjate. Tijekom edukacije to će biti objekt vašega interesa i na njemu ćete raditi. Osobno, želio sam uzeti jedan proizvod za nošenje na ruci, a na kraju sam se odlučio za jedan od najprepoznatljivijih hrvatskih brendova iz svijeta konditorske industrije. Nisam zažalio. Osim što sam naučio kako primijeniti svoje znanje na tom proizvodu, tijekom edukacije sjetio sam se vlastitog djetinjstva, vratio se u meni tako dragu prošlost te ponovno bio okružen dragim uspomenama i sjećanjima na ljude i događaje koji su sastavni dio moga života. Učenje je vještina i ona nas obogaćuje. Trebamo i moramo učiti cijeli život. Ako vam u određenim trenucima ne bude išlo, nemojte odustajati. Veličina čovjeka nije u tome da, kad padne, ostane ležati na zemlji, nego u tome da otrese prašinu sa sebe i nastavi koračati kroz život. Sretno!
Završavamo intervju mudrim riječima našeg Marijana i želimo svim polaznicima dobrodošlicu, a Marijanu još jednom zahvaljujemo na vremenu i ukazanom povjerenju!