Katedra Stranih Jezika | Tel.: 031.205.555 | E-mail: info@edunova.hr
Što je bolje prodaja ili marketing?
Ovo je u zadnje vrijeme najčešće pitanje koje nam postavljaju, marketing je dio prodaje, ali što je bolje?
Marketing nosi odgovornost početnog predstavljanja proizvoda prema kupcu i utječe na prvi kontakt sa potencijalnim kupcem, on mu daje informacije i formira svijest o proizvodu, brendu što vodi do odluke o kupnji. Kako bi poslovanje donijelo pozitivne rezultate obje funkcije moraju djelovati koordinirano.
Mnogi ljudi misle da su prodaja i marketing identični. Što vi mislite?
Prodaja je jedna aktivnost cijelovitog marketinškog procesa.
Prodaja je po mnogima motiviranje kupca na kupnju, ali ne trebamo zaboravti da je ona je u biti čin uvjeravanja ili utjecanja na kupca da kupi (zapravo na razmjenu vrijednosti za) proizvod ili uslugu. Upoznao sam danas nekoga tko mi je rekao da joj je dosta nagovaranja i potezanja kupaca za rukav. Ovakvo doživljavanje prodaje je uobičajeno ali kratkoročno jer izostaje međusobno poštovanje u samom prodajnom procesu. Dvosmjerna komunikacija (između prodavača i kupca) je naglašena u marketing koncepciji i utječe na kontinuirano poboljšanje proizvoda.
Što je marketing osim promotivnog alata?
Marketing je alat koji će nam dati zadovoljnog stalnog kupca. Tko ne uspije harmonizirati prodaju i marketing nemože postići rezultate i garantirano umanjuje profit organizacije. Marketinške aktivnosti su potpora prodajnim naporima, zapravo one su obično najvažnija silnica u poticanju prodaje. Često marketinške aktivnosti moraju usljediti prije prodaje kako bi prodaja mogla započeti (pakiranje i promotivni materijali), te aktivnosti prate prodaju tijekom cijelog prodajnog procesa
Koja je razlika između marketinškog pristupa i prodajnog pristupa?
U različitim situacijama postoji potreba za različitim pristupima, jedan pristup nije uvijek pravi a drugi krivi. U marketinškom pristupu više je zastupljeno slušanje (empatija). S druge strane prodavač koristeći koncept prodaje ponekad ima sposobnost da idividualizira dijelove prodaje, istovremeno pomažući kupcu izabrati varijaciju proizvoda, prodavač može prilagoditi konačni proizvod potrebama kupca.
U srcu prodajnog koncepta je želja da se proizvedeni proizvod koji što je brže proda kako bi ispunio prodaji cilj odnosno volumen prodaje. Marketing propituje i koketira sa potrebama kupaca kako bi ih što bolje prepoznao.
Vidite li razliku? Prodajni koncept umjesto da se fokusira na zadovoljenje potrošačkih potreba pokušava potrebe potrošača prilagoditi proizvodima koji su proizvedeni!