Intervju: Bela Ikotić iz Void Main Studija

Objavljeno: 05. srpanj, 2018.

Bela Ikotić o game developmentu: “Mi u Void Main Studiju sami postavljamo svoja pravila”

Ako napišemo riječi „game development“ i „Osijek“ malo kome na pamet neće pasti Void Main Studio, prva osječka tvrtka koja se bavi razvojem videoigara. Bela Ikotić, član uprave, inače tajnik Osijek Software Cityja, podijelio je s nama zanimljivosti iz njihovog studija u Tenji koji trenutno broji 15-ero game dev zaljubljenika. U nastavku teksta saznajte kako je Osijek ucrtan u mapu industrije videoigara, postoji li interes za poslom u gamingu i zašto je za Void Main Studio Osijek atomski grad.

Reci kako ste došli na ideju pokrenuti tim za razvoj igara?

To je jedna super priča. Počeli smo ovaj projekt iz Game Dev Akademije gdje je Leo Tot održao predavanje i tamo smo vidjeli da postoji nekih 50-ak ljudi koji su se došli prijaviti, što znači da tržište rada ima potencijala. Projekt smo zatim upogonili, ideju predložili investitorima koji su ju odobrili i investirali novce. I tako smo krenuli. Dosta jednostavno.

Jeste li prvenstveno fokusirani na mobilni razvoj?

U ovom trenutku, da.  Fokus je na mobilnom, projekti koje radimo idu prema mobilnom tako da da, to nam je trenutno fokus.

Kojim se tehnologijama koristite?

Unity je osnova svega, za sve igre – PC, mobilne – njega koristimo. Naravno, za neke ozbiljnije projekte tu je i Unreal. A što se tiče art-a, tu manje-više artisti izabiru sa čime rade, Photoshopom i cijelim tim paketom usluga. Naravno, to ovisi o animacijama, je li 3D… Šareno je u svijetu art-a, a podloga je ipak ova developerska, u Unityju.

Na koji način prezentirate svoje proizvode prema tržištu?

Komuniciramo s izdavačima koji su vani, a s kojima smo ostvarili suradnju kroz razne konferencije, izložbe ili razne specijalizirane gamerske evente. Tu dobijemo neke od stranih izdavača i onda s njima ulazimo u pregovore, nudimo im projekte koje radimo. Projekt koji im se svidi i kojeg odobre nastavljamo dalje raditi, a ako projekt ne zaživi, napravimo izmjene i nudimo ga opet. To je jedan recycle proces.

Imate li potrebe za novim djelatnicima u vašem sektoru i koji su vam profili najzanimljiviji?

Da. Concept artisti, level dizajneri – cijeli taj dio koji daje boju svemu ovome. To nam je fokus. A ti ljudi dolaze nam sami. Sami nam banu u firmu. (smijeh)

Odakle crpite inspiraciju za likove koje koristite u igrama?

Likovi dolaze od svuda, prilagođavaju se i žanru… Puno je toga ispod te – nazovimo ju –  prve mašte ili prve ideje koju dobiješ za neku igru. Likovi mogu izgledati super, ali jednostavno ne pristaju tome što radiš, onda radiš izmjene, prilagođavaš dizajn, prostor u mehanici. To je proces – hoće li igra biti 2D, 3D, koje će elemente imati… i tako se razvija. S nekim igrama imamo vrlo brzi proces, vrlo brzo se definira taj neki art i sve ostalo. S druge strane, neke igre totalno odu na drugu stranu, u skroz nešto što nitko nije planirao. Nekad to čak produži vrijeme produkcije i svega ostalog.

Kako okruženje utječe na vaš rad?

Tenja i ovaj prostor…. Nekako smo ograđeni ovom ogradom što znači da smo zaštićeni od ostatka svijeta i stvaramo svoja pravila ovdje. Potpuno svoja pravila. Ta disrupcija je danas ključ nekih velikih pomaka u društvu. Kao što je napravio Osijek Software City, recimo.

Nekakav prvi krug investicija ste prošli, sad ste se otvorili za sljedeću rundu. Koji su vam planovi za budućnost?

Planovi za budućnost su nam postati strana tvrtka. Na putu smo već da to definiramo i napravimo, a i po svemu onome što radimo, ponašamo se kao strana tvrtka. Sva naša komunikacija je na engleskom, sve što radimo, radimo na engleskom, naši klijenti su vani… Zato kažem, ova ograda kao da je neka čudna zona koja ne pripada ni u Tenju ni u Osijeku. (smijeh) Ali tu živimo, tu nam je super. Nama koji smo ovdje navikli živjeti, koji smo onako lijeni za život…

Osijek je atomski grad.

 

X